I august begynte Kamilla Elde Selvaag i 50 % stilling som daglig leder i Lillestrøm HK. Behovet for å få på plass en person som har ansvar for den daglige driften har blitt større og større i takt med at vi vokser som klubb. I tillegg ser vi at det stadig blir vanskeligere å rekruttere foreldre til styre og utvalg. Å få en ansatt som kan alle klubbens rutiner sikrer en stabil og ryddig drift i årene fremover, uavhengig av utskiftninger i styret og utvalg.
Kamilla er født og oppvokst i Lillestrøm, hun har tre jenter som spiller håndball i klubben, har vært trener i flere år, har spilt på J33 (veteran) og har tidligere vært aktiv i både svømming og vannpolo. Hun er regnskapsutdannet og har i tillegg til å jobbe med regnskap drevet Søstrene Grene på Strømmen Storsenter i flere år. Med denne bakgrunnen var hun akkurat det vi søkte etter til vår klubb.
Kamilla har kontor i Skedsmohallen, hvor hun jobber på dagtid, men hun vil også være å se rundt i hallen på kveldstid og helgene. Hun har ingen fast arbeidstid, den justeres etter behov. Hennes arbeidsoppgaver er:
- Delta, samt være sekretær under styrets møter.
- Følge opp serieoppsett og cup-påmeldinger.
- Kommunikasjon med laglederne.
- Administrativt ansvar for oppfølging og gjennomføring av klubbens håndballskoler.
- Dialog med RØN (Norges håndballforbund, region Øst).
- Følge opp kontakten med kommunen og Idrettsrådet.
- Ansvar for innkjøp til kioskdrift.
- Ansvar for medlemsregister og fakturering av trenings- og medlemsavgift.
- Utbetale trenerhonorar.
- Føring av regnskap.
- Administrere klubbens dugnadsarbeid i samarbeid med aktuelle utvalg.
- Organisere og følge opp at alt knyttet til årsmøtet etterfølges.
Opplæring er i full gang, det er fortsatt mye som fremdeles utføres av hovedlagleder og økonomiansvarlig i styret, men i løpet av sesongen vil Kamilla ta over alle oppgaver som er beskrevet over.