Hjem / Nyheter / Garanterer fremgang med treningsprogram

Garanterer fremgang med treningsprogram

Skrevet

Trener Lars garanterer jentene fremgang dersom de klarer å følge sommerens treningsprogram.

Akkurat nå trener jentene tre til fire ganger i uken. Det trenes kondisjon, styrke og spenst.

Så er det Partille Cup. Etterpå venter egentreningen.

Lars har satt opp et program som går fra uke 29 og til og med uke 32. Programmet finner du her.

– Det er viktig at jentene prøver å gjennomføre det vi har satt opp. Her kan de legge et grunnlag for neste sesong. Det er opp til hver enkelt hvor godt dette grunnlaget blir. Men jeg kan faktisk garantere at den som følger programmet, blir en kjempebra spiller og står godt rustet neste sesong, sier Lars.

Han mener programmet kan være med på å løfte LHK-90 jentene til en kjempefin sesong etter sommerferien.

– Hva er den hardeste delen av programmet?

– Overkropps-programmet. Det er slitsomt og det er det tøffeste. Men det vil gi jentene generelt større styrke i kroppen og er viktig. De er blitt så gamle nå at de må trene styrke for å utvikle seg og dersom de vil klare seg mot de bedre lag.

– Hva slags råd kan du gi jentene når det butter i mot og de har lyst på å gjøre alt annet enn å trene?

– Se fremover. Vit at du får betalt for slitet selv om du ikke akkurat nå ser fremgangen fra dag til dag. Bit tennenene sammen og kjør dagens program likevel.

– Likte du alltid å trene selv, da?

– Ja. Jeg har alltid hatt et godt forhold til det å trene. Derfor prøver jeg å trene mye nå også. Jeg tror det er sunt både fysisk og mentalt. Jeg synes jeg klarer hverdagene bedre når jeg trener og holder meg i form.

– Så du har aldri ønsket å slappe av i stedet for å trene en dag?

– Joda. Jeg vet hvor slitsomt det kan være enkelte ganger. Jeg har opplevd det mange ganger. Men jeg vet også at jeg får igjen for det. Dessuten gjør det utrolig godt når treningen er over. Derfor er jeg opptatt av å gjennomføre mest mulig av treningen likevel.

Top