Hjem / Nyheter / Granollerscup 2009

Granollerscup 2009

Skrevet

En topp uke i Santa Susanna
Endelig var dagen kommet. 22 juni kl. 06.15 var hele J-91 samlet på Gardermoen klar for Spaniatur. Ferie, bading, sol og håndball skulle nytes i 1 uke til ende. Selv om det var tidlig om morgenen og noen kunne tenkt seg noen timer ekstra i senga var humøret på topp og alle gledet seg.

Flyet ble forsinket, men spillerne slo i hjel tiden med litt shopping og litt mat. 1 ½ time for sent ute kom vi endelig av gårde. Flyturen gikk greit og i Barcelona ble vi tatt i mot av en dansk guide fra Indre Østfold Reisebyrå. Hun fikk oss på riktig buss og en drøy time senere var vi sjekket inn på det flotte hotellet Aqua Marin i Santa Susanna. Resten av dagen gikk med til å gjøre seg kjent i nærområdet. Noen gikk for å bade, mens andre valgte shopping.

Dag 2
Strand, sol og bading nesten hele dagen. Etter dusjing og middag dro vi på ”tivoli” hvor vi arrangerte okserodeo konkurranse. De fleste var to runder på okseryggen. Bettina viste seg som den sterkeste rytteren og klamret seg fast i hele 1 minutt og 56 sekunder. Premien var en cowboyhatt innkjøpt på en av de mange lokale salgsbodene. Verro, Stine, Ine og Cezza hadde ikke fått nok risting og dristet seg til å kjøre et manuelt, litt hjemmesnekret spinninghjul. Litt kvalme og surrete i hode, gikk spillerne videre på shopping før vi møttes på hotellet kl. 22.30. Der var det rakettoppskyting og full fest. Spanjolene feiret Sant Joan og det smalt og blinket i alle retninger natten lang.

Dag 3
Nok en dag med mye sol, strand og basseng. Arne og Ole Martin tok turen til Granollers for å registrere laget og bli kjent i byen og med banene vi skulle spille på. Om ettermiddagen var det flere som begynte å merke konsekvensene av vinterbleke kroppers sjokkmøte med sydensolen. Flere med knall røde mager, skuldre og legger, mens andre begynte og bli uforskammet brune. Kvelden ble avsluttet med Abba underholdning med stor A på hotellet. Jentene kastet seg ut på dansegulvet og holdt showet gående.

Dag 4
Mange var tidlig oppe til frokost for å rekke et marked som startet kl. 08.30. I stekende sol, trange gater og mange masete selgere tok de fleste turen raskt tilbake til hotellet. Kl. 13.00 var det klart for avreise til Granollers for håndballkamper. Vi spilte først mot H. Canovelles fra Spania som vi slo greit. Neste kamp ble spilt mot Sävehof fra Sverige i Olympiahallen med plass til 5000 tilskuere. Den endte med tap.

Dag 5
God frokost og lunch på hotellet. Noen lå ved bassenget, mens andre hadde fått nok av sol og valgte heller å sove lenge. Kl. 14.00 reiste vi til Granollers for å spille to kamper. Det endte dessverre med to tap mot to veldig gode Spanske lag. (Seleccio Catalana og Usurbil KE) Kvelden ble avsluttet med Pizza på restaurant før Linda utfordret alle til nattbad i middelhavet. 9 av spillerne + Ole Martin og Linda ble med. I stummende mørke kastet vi oss ut i det varme vannet. Moro var det selv om fotoapparatet klikket slik at vi ikke fikk noen bilder fra seansen. Etterpå var det sosialt samvær på hotellet.

Dag 6
Frokost, shopping og bading før avreise til Granollers for siste kamp i innledende runde. Kampen endte med knusende seier over hånballstorheten Gjerpen. Kampen endte tilslutt 20-8. Kl. 18.00 var vi tilbake på hotellet hvor Linda kom med ny utfordring. Denne gangen var det bomba i bassenget iført håndballutstyret. Nesten alle ble med og nok engang sviktet fotoapparatet når det gjaldt som mest. Etter middag var det dusjing og sminking før noen dro på shopping og mens andre valgte å bli på hotellet med dansing.

Dag 7
Etter hektiske utregninger og litt frem og tilbake, ble det klart at vi ikke nådde sluttspill. Dermed ble dagen benyttet til å nyte solen og det deilige vannet i Santa Susanna. På kvelden pyntet alle spillerne seg opp, og vi dro på en meksikansk restaurant som lå langs stranden. Der fikk vi utdelt store sombreros og vi fikk nydelig mat. Etter at maten var fortært gikk noen tilbake til hotellet for å pakke, mens andre måtte svi av de siste Euroene før hjemreise.

Dag 8
De som skulle dra tidlig møttes til frokost kl. 07.30. Kl. 08.30 satt vi på bussen til flyplassen i Barcelona. Og kl. 16.15 landet vi trygt i 28 graders varme hjemme i Norge. Ine, Marte, Stine, Bettina og Andrea ble igjen i Spania og for å nyte Spanias sol og varme noen dager til.

Oppsummering:
Sosialt en veldig bra tur. Takk til Jeanette, Veronika, Maiken, Marte, Elisabeth, Stine, Siri, Cecilie, Ine, Bettina og Andrea for en fantastisk oppførsel under hele turen. Alle innetider ble fulgt og ingen problemer med å ha med dere på tur i det hele tatt. Vi bodde på et fint hotell med god mat og med alle fasiliteter.

Sportslig kunne vi tenkt oss å komme til sluttspill, men vi fikk allikevel 5 kamper i Granollers. Alle rykter i forkant om dårlige baner og forferdelige dommere ble raskt avkreftet. Fine haller og gode dommere var det som møtte oss. Selvsagt var det noen feil dommeravgjørelser, men det har vi jo i den hjemmelige serien også.

En stor takk sendes til Indre Østfold Reisebyrå med Lars Erik Berge i spissen for en godt organisert tur. Vi kan på det sterkeste anbefale andre lag og dra til Santa Susanna og bli med på Granollers Cup.
Les mer om IØR her.

Da gjenstår det bare å ønske alle spillere og foreldre en riktig god sommer, så ses vi på trening igjen i uke 32.

Hilsen

Arne, Linda og Ole Martin

Se bilder fra turen her. Se noen videoer her